WIADOMOŚCI

Zarząd BMW Sauber przed GP Monako
Zarząd BMW Sauber przed GP Monako
Dla większości kierowców Formuły 1 zwycięstwo w Monako to spełnienie marzeń. Zespoły na najbardziej prestiżowy wyścig sezonu jadą nie tylko z myślą o zwycięstwie, ale także o dobrym interesie, jako że stolica hazardu od zawsze łączy dobrą zabawę z wielkimi pieniędzmi.
baner_rbr_v3.jpg
Mario Theissen, szef zespołu „Aktualnie mamy do czynienia z bardzo wymagającym okresem w Formule 1- zarówno jako zespół na torze i ten po za sceną. W obu przypadkach, ważne jest utrzymanie zimnej krwi. Podczas Grand Prix Hiszpanii mieliśmy długo oczekiwany nowy pakiet aerodynamiczny. Był on wynikiem niezwykle ciężkiej pracy, ale reprezentuje jedynie pierwszy krok na długiej drodze. Zdobyliśmy dwa punkty, co było niezwykle pozytywne po tym jak nie zdobyliśmy nic w Bahrajnie, ale z pewnością nie jest to to do czego dążymy. Podnieśliśmy tempo naszego rozwoju. Jak wszyscy wiemy, Monako prezentuje wyjątkowe wyzwania, a następny pakiet poprawiający osiągi jest już przygotowywany na wyścig w Stambule.”

„Monako jest jednym z filarów Formuły 1 i jednym z torów, obok Nurburgring, Spa, Monza oraz Silverstone, które tworzyły ten wspaniały sport. Monako jest zbliżeniem Formuły 1. Tylko tory uliczne, takie jak ten w Księstwie są w stanie dać widzom tak bliskie podziewanie akcji. To najsłynniejsze i najwspanialsze grand prix w roku. Jachty, imprezy, show biznes- tutaj, w Monako, są integralną częścią Formuły 1.”

„Jeżeli chodzi o sport, ważną rzeczą w Monako jest precyzja jazdy, przyczepność mechaniczna oraz silnik z dobrą charakterystyką w dolnej części obrotów. Monako ma najwolniejszą prędkość średnią w całym cyklu grand prix. Duży poziom przyczepności jest tutaj ważniejszy niż mały opór i z tego względu aerodynamika bolidu jest tutaj ustawiona tak, aby generować maksymalny docisk. Nie ma tutaj długich prostych, ale jest wiele wolnych zakrętów, a opony są poddane wyjątkowo dużemu obciążeniu podczas przyspieszania na wyjściu z nich. Monako jest również testem wytrzymałości hamulców. Prędkości jakie osiągają bolidy może nie są wysokie, ale oznacza to także, że brakuje chłodzącego strumienia powietrza.”

Willy Rampf, koordynator techniczny
„Monako posiada najniższą prędkość średnią ze wszystkich torów w kalendarzu, więc generujemy maksymalny docisk. W przeszłości oznaczało to, że zespoły często produkowały elementy aerodynamiczne, jakich nie widziało się nigdzie indziej- z mniejszymi a także większymi dodatkowymi skrzydłami wystającymi z bolidu. Teraz to przeszłość, jako że regulamin na sezon 2009 nie pozwala więcej na takie modyfikacje. W wyniku czego, bolidy będą jeździły z podobnym dociskiem do ostatniego weekendu w Barcelonie.”

„Duża liczba ciasnych zakrętów w Monako kładzie szczególny nacisk na przyczepność, a my przygotowaliśmy specjalnie zoptymalizowane sprężyny i amortyzatory, aby temu sprostać. Tor jest otwierany dla ruchu ulicznego między sesjami treningowymi, co stwarza szczególne wyzwanie po negatywnym wpływie na poziom przyczepności. To oznacza, że warunki- a co za tym idzie czasy okrążeń- poprawiają się znacząco w krótkim czasie, jak coraz więcej gumy zostaje na torze. Kąt skrętu kierownicy jest dobierany pod wymagania toru, w końcu Monako posiada najbardziej ciasny zakręt w całej Formule 1.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

19 KOMENTARZY
avatar
jawiemwszystko

18.05.2009 11:11

0

Zakręt przy kasynie... Jak mawiał któryś z kierowców (może ktoś pamięta który?)szybciej by tam można było pojechac rowerem niż bolidem. Dziwna specyfika zakrętu i w ogóle całego toru, wiec będzie ciekawie. Ponadto kilku kierowców tam mieszka, będą sie czuc jak w "domie" :P A BMW... no zobaczymy. Dobrze ze coś tam grzebią przy amortyzatorach, a nie skupiają sie na przyszłorocznym bolidzie ]:)


avatar
walerus

18.05.2009 12:00

0

mam nadzieję na docisk maksymalny na wyniki....


avatar
fezuj

18.05.2009 13:42

0

Ja mażę tylko o jednym- aby Robert wreszcie mógł zaprezentować się od strony jaką znaliśmy z zeszłego sezonu bo należy mu się to jak psu gnat. Po ostatnim "występie" mechaników mam nadzieję że tym razem NIC nie spier.... .


avatar
krz08

18.05.2009 15:29

0

"maksymalny docisk..." czyli wygrają auta z podwójnym dyfuzorem


avatar
Budyn_F1

18.05.2009 16:11

0

No docisk bedzie tu chyba najwazniejszy ale widac ze BMW przynajmniej chce zdobyc kilka punktow dla to bedzie prawdziwa poprawa.


avatar
Dagmara_W

18.05.2009 17:34

0

dla bmw ten tor zawsze był dobry i jnak nie qual to wyscig byl udany. trzymam mocno kciuki by i tym razem wkoncu im sloneczko nad glowa zaswiecilo


avatar
gp2009

18.05.2009 17:35

0

Niekoniecznie auta z dyfuzorami... tutaj liczą się też silne nerwy. Nie każdy je ma...


avatar
Greg-bap

18.05.2009 18:14

0

No i chyba bardziej docisk mechaniczny niż aerodynamiczny. Dyfuzory najbardziej przydają się w szybkich zakrętach.


avatar
skidmarks

18.05.2009 22:31

0

Kiedyś jakis kierwca powiedział chyba DC że jazda bolidem w Monaco to jak latanie helikopterem po pokoju :)


avatar
hotshots

19.05.2009 05:30

0

......czyli w Monaco szanse zrównoważone dla bolidów, teraz tylko kierowcy (ci z przeszłością kartową przedewszystkim) pokażą swoje ADHD


avatar
Skoczek130

19.05.2009 10:06

0

Jak już wcześniej wspomniałem, nie ma co liczyc na spektakularne sukcesy, ale liczę, że \mocne punkty są pewne. Oczywiście głównie za sprawą Roberta. Nick - dojedź do mety.


avatar
Skoczek130

19.05.2009 10:06

0

W Stambule liczę już na znaczny postęp.


avatar
mateo_f1

19.05.2009 10:52

0

kwalifikacje sa najwazniejsze - wyprzedzanie praktycznie niemozliwe... RK ma szanse na P5, P6 na moje oko, NH jak zwykle przejedzie wyscig do konca i niczego nie pokaze...


avatar
pz0

19.05.2009 12:11

0

Monaco jest tym torem na którym chyba stosunkowo najmniej liczy się bolid. Rzeczywiście najistotniejsza jest przyczepność mechaniczna, a więc gumy i zawieszenie.


avatar
skidmarks

19.05.2009 22:57

0

Jak wyjedzie SC to HEI jak zawsze nie dostając się do Q3 pojedzie na cysterke


avatar
smus80

20.05.2009 12:04

0

po pierwszym kółku będzie samochód sc i pięć bolidów mniej pozostanie na finiszu ok 12 może 13 Ten tor niejest pot jazde szybką tylko pod jazde wolnąi ostrożną To już nie Barcelona tylko osiedlowe wąskie uliczki


avatar
K^mill4

01.02.2010 07:29

0

Czyżby renault wymyślił jakiś specjalny dyfuzor który pomoże w wygranej? ;) ciekawe..


avatar
tyran60

02.02.2010 11:50

0

kamuflaż


avatar
motobull

05.02.2010 21:51

0

w zasadzie mamy tu podwójny kamuflaż jak przystało na coś co nosi nazwę PODWÓJNYDYFUZOR :D


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu